15 okt Lisette (29) – Brandmanager
Functie: brandmanager
Klachten: moe, hoofdpijn, slecht slapen, maagklachten, steken in borst.
Duur klachten: 1 jaar.
Oplossing: coaching, talentscan, yoga.
“Het was een losgeslagen, ongestructureerd bedrijf. Daardoor lagen er te veel projecten en er werden geen keuzes gemaakt. Alle projecten werden een ‘beetje’ gedaan. Er was geen goed leiderschap.
Ik was geïrriteerd over de gang van zaken. Ik vond het allemaal erg onprofessioneel en ik wilde bepaalde mensen flink de waarheid zeggen. Maar doordat je toch moet blijven samenwerken en moet proberen om projecten draaiende te houden, bleef ik aardig en vriendelijk.
Ik merkte ook dat ik projecten heel erg aan het afvinken was. Hup, dit is ook weer gebeurd. Ik wil een kwalitatieve invulling geven en niet zozeer een kwantitatieve invulling, daardoor ben ik dus in de val gelopen. Door de kwantiteit boven kwaliteit te stellen. Uiteindelijk geeft kwaliteit een lange termijn voldoening en dat geeft mij een goed gevoel.
Verder heb ik ook hele hoge eisen aan mezelf gesteld: ‘als ik 28 ben dan moet ik de stap maken naar senior brandmanager, als ik begin dertig ben, dan moet ik wel marketingmanager kunnen zijn’. En als ik dan in tijdschriften stukken las over vrouwen van 29 die marketingmanager zijn, dan denk ik, dat moet ik toch ook kunnen?
Ik wilde snel doorgroeien naar een betere functie met een hoger salaris, zodat je ook aan anderen kunt laten zien hoe goed je het wel niet doet. Als ik dan met mijn dure auto in de file sta moeten mensen wel kunnen zien: ‘goh, die is geslaagd, dat is een succesvolle zakenvrouw!’ Ik ging dus heel erg kijken naar wat in de maatschappij leuk en interessant gevonden wordt.
Je gaat dan eigenlijk voor wat een ander wil dat je bent. Maar dat is vaak niet wat je zelf bent. Ik denk dat jezelf kennen dan ook het belangrijkste is. Je moet goed in de gaten houden wat je zelf wilt en wie je zelf bent. Voor dat je het weet, wil je iemand zijn die je niet echt vanbinnen bent.”
Sorry, the comment form is closed at this time.